שקד: "גם כשרת המשפטים יש לי ביקורת על שופטי בג"ץ" • האזינו

דוד לזר | צילום: פלאש 90 No Comments on שקד: "גם כשרת המשפטים יש לי ביקורת על שופטי בג"ץ" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) בחריפות להשמצות ולהתקפות נגדה, ובפרט לדבריו החריפים של פרופ' עמירם גולדבלום מרצה באוניברסיטה העברית שפרסם תמונת נאצה שלה עם הכיתוב "ידייך דמים מלאו".

"השטויות של המרצים האלה, צריך לדעת להתעלם מההבלים האלו", אמרה הבוקר שקד למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', "זו בושה לאקדמיה ולאוניברסיטה העברית".

שקד הוסיפה כי "עצוב שאנשים כאלו מלמדים ומחנכים במדינת ישראל, אני כשרת המשפטים לא יכולה להתערב בזה, צריך להתעלם מהם, זאת השיטה הטובה ביותר".

בהמשך הריאיון ב'קול חי' התייחסה שקד למינוי החדש של ד"ר אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואמרה כי "היה תהליך מוצלח ושקוף, מקווה שיכנס לתפקידו בראשון לפברואר".

לדבריה, "בעיני זו המצאה חדשה מה שאומרים שהוא היה צריך 'תקופת צינון' מתפקידו כמזכיר הממשלה, הוא אדם מקצועי נטו, ועובדה שכל השרים השונים מהמפלגות השונות, כולנו בחרנו בו ובמינוי שלו, כי הוא אדם מקצועי. הוא ייקח אחריות ולא יפיל אותה על מישהו אחר", אמרה שקד.

"מהיכרות אישית שלי, הוא יהיה מקצועי, אם יחשוב שצריך להעמיד לדין פוליטיקאי כזה או אחר אז הוא יעשה את זה ללא חשש", הוסיפה.

האם נקודת המבט שלך על המערכת המשפטית השתנתה בעקבות תפקידך כשרת המשפטים? "לא, תמיד הערכתי את המערכת המשפטית, אבל בהחלט הייתה לי ביקורת על בג"צ, והיא לא השתנתה, בעיני יש התערבות גדולה מידי של בג"צ, אבל – היום אני מכירה הרבה יותר טוב את השופטים מקרוב ואני יודעת שהם עובדים במקצועיות רבה ובעומס גדול".

על השאלה "האם זה נכון שהשופטים שמאלנים יותר?", ענתה שקד כי "זה לא נכון, אני רואה איך עובד הליך הבחירה בוועדה למינוי שופטים, לא בוחרים שופטים לפי מדד פוליטי, הבחירה נעשית על פי המקצועיות, הידע והחריצות שלהם".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות